måndag 24 november 2014

Göra sitt bästa betyder mycket mer än man tror. Lägg inte för höga krav

Jag har tyvärr tappat mitt fokus och min inspiration till att blogga lika mycket som förr.
Förr känns det som att jag har haft mer att berätta om, att uppdatera om.
Lite tanken med den här bloggen var att ni skulle få följa mig först och främst på min väg till en starkare, bättre och mer hälsosam kropp med träning och kost.

Tyvärr har motivationen till träning också varit väldigt låg på sistone. Jag har haft mycket jobb och studier och om nätterna har jag inte fått den välbehövliga sömn jag vill och har då varit alldeles för trött och energilös. Peppar peppar!
Nu känns det som att motivationen är på väg upp igen och jag var ner på gymmet idag efter jobbet med min bror. Vi körde ett ordentligt axel och bröstpass som har tagit slut på mig.

Jag började med bänkpress för att sedan gå över till maskiner för bröst och axlar. Var slut redan efter bänkpressen och kände hur det brände men vi pushade varandra och körde på till utmattning.
Fria vikter för axlarna fick avsluta passet och då var det riktigt tufft.

Men vi kämpade i 1,5 timme och på hemvägen köpte vi 1,5 kg färsk lax som fick bli
kvällens middag.

Det blev en snabb dusch efter middagen och kvällen nu spenderar jag framför datorn för att ägna åt mina studier. En dag efter ligger jag så målet är att bli klar och skicka in allting innan sängen kallar.

Imorgon har jag fem timmars jobb igen att se fram emot plus löning. Med 20 kr kvar på kontot så känns det skönt med en löningsdag. Förhoppningsvis tar jag mig upp innan jobbet imorgon för att köra ett benpass på gymmet för efter jobbet ska jag möta upp Johanna för att gå en vandring igenom stan, ev en konsert och lite marknad till förmån för Kvinnojouren.

Det var allt jag hade och informera om just nu!
Hörs snart igen förhoppningsvis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar