måndag 3 november 2014

Jag gör mitt bästa - Tur i oturen

Nu är Halloween över för i år och det verkar som att vi i Sverige börjar omfamna denna amerikanska tradition mer och mer för år. Bus eller godis blir större bland familjerna och dräkterna blir mer detaljrika för varje firande. 

Jag tycker det är kul som utomstående men det är ingenting som jag själv vill engagera mig så djupt i varenda år. Var i vilket fall som helst på mitt första Halloweenparty i år där det var ett måste att komma utklädd och det var riktigt kul. Festen var lyckad enligt mig! 

Jag har hamnat lite efter i studierna men försöker komma ikapp och idag har jag spenderat största delen av att sitta och studera faktiskt. Även ett svar från CSN har jag fått och jag har fått beviljat bidrag vilket känns toppen. Lite extra pengar i plånboken är aldrig fel, 
speciellt när en semester väntar.

Träningen går sisådär. Har fått provsvar från läkaren som jag var och tog en väldig massa blodprov hos och enligt mig är resultatet lite tur i oturen; Alla mina värden ser bra och normala ut - 
Vilket innebär att det sitter i huvudet (problemet är psykiskt) och det är svårare att "bota" så jag hade på sätt och vis föredragit fysiska problem. 

Men jag och mamma pratade lite och vi är likadana på det stadiet. Det dröjer lång tid innan någonting går över för oss. Trots att problemet i sig är borta och den jobbiga tiden har gått över, men vår läkningstid är väldigt lång och vi får tyvärr ha tålamod med det vare sig vi vill eller inte. 

Imorgon blir det tiotimmars jobb och det betyder inget gym. 
På onsdag och torsdag är jag ledig och då blir det både träning och studier som står högst på listan.
På fredag jobbar jag sedan lunch och i helgen vet man aldrig vad som händer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar