måndag 18 augusti 2014

Känner du dig fast - Våga be om hjälp

En tjej som älskar allting som har med träning och hälsa att göra följer många olika personer på Instagram som jag har som motivation och inspiration. Det är otroligt vilka resor många gör, från farligt undernärda eller överviktiga till en hälsosam figur och då menar jag inte Hollywood och filmkroppar.
Nej. Helt vanliga och mänskliga kroppar med former men med hälsosamma former.

Jag har inga problem med att hitta min motivation och min driv till träning men jag har många gånger känt att jag har fastnat och stått på samma plats utan några resultat, eller inte tillräckligt snabba resultat.
Jag fick kontakt med en fantastisk människa, tränare och hälsocoach som har hjälpt mig mycket.
Vi har tränat ihop tre gånger och hon är otroligt tuff men jätteduktig på att ge beröm och pusha.
Vi har igen tagit kontakt för att jag skulle vilja ha ännu mera hjälp, speciellt med min kost.

Trots hur mycket jag tycker om att träna så är jag urusel på den viktigaste delen av allt - maten.
Jag menar inte att jag äter mycket skräpmat och godis, det gör jag definitivt inte, men jag är väldigt lat och bekväm. Jag är också fantasilös vilket många gånger resulterar i att jag inte äter någonting alls eller brer mig en smörgås till middag.

Så i en månad framåt från och med idag ska jag få veckoläxor.
Denna veckas läxa som ska vara klart på söndag är;

400 knäböj
200 armhävningar
100 upphopp
300 tåhävningar
100 burpees
400 varierande situps
5 promenader
3 intervalltillfällen (minst 40 minuter sammanlagt)

Sen ska jag självklart räkna kalorier utöver detta och självklart har jag mina vanliga gympass med.
Jag inväntar ett kostschema som antagligen glider in imorgon som jag även ska följa.
Denna månad kommer bli fylld av hatkärlek och trötthet men antagligen kommer jag att må helt
fantastiskt bra! Jag längtar och både fotograferar och mäter före/efter och ni får följa min
uppdatering här på bloggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar