fredag 1 augusti 2014

Äntligen ett vettigt svar!

Jag önskar att jag hade tagit mig till en sjukgymnast direkt istället för att springa mellan läkare och sjuksköterskor hit och dit för att försöka få reda på anledningen till min stelhet och smärta i övre ryggmusklerna. För två dagar sen var jag hos en sjukgymnast som kände och tryckte längs min rygg och runt mina axlar och på nacken och han sa att alla kotor satt rakt och fint, inga större konstigheter.
Diagnosen skolios har jag redan fått, för flera år sedan, men nu fick jag en direkt förklaring till att jag ofta kan känna mig stel i nacken och axlarna och få ont runt det området.
Jag minns ej vad han sa att dom musklerna hette på latin, MEN det han sa var i alla fall att jag är väldigt svag i övre ryggmusklerna och måste bygga upp dom med små övningar som jag fick av honom.
Mina skuldror har alltid stuckit ut väldigt mycket, ingenting särskilt tänkte jag, men då skuldrorna och axlarna hör ihop så är det all anledning till min smärta.
Axlarna är alltför långt fram fortfarande = skuldrorna sticker ut.
Så dessa övningar ska stärka mig i dessa områden så att mina axlar kommer bak och ner och skuldrorna in.

Det är bara att fortsätta kämpa!
Jag har känt mig ganska seg på träningsfronten för första gången, skyller på bekvämligheten under semestern,
men imorgon har jag tänkt att dra mig upp ur sängen på morgonen oavsett om jag är trött och gå och simma ett par längder innan jobbet.
På söndag blir det förhoppningsvis dubbelt pass!

Dags att sätta igång igen, skärpning nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar