söndag 24 augusti 2014

Var är mänskligheten på väg?

Är ni engagerade i politik?
Jag önskar att jag vore det.
Jag vill engagera mig för vill man ha förändring måste man själv vara med i den och göra någonting åt det.
Men...
Politik i mina ögon har blivit falskt och smutsigt.
Förr i tiden gjorde politikerna det dom sa, dom stod för det dom sa med raka och direkta svar.
Om ni såg när SVT pressade Reinfeldt så vet ni vad jag menar.
Han kunde inte ge dom något direkt svar om problemet runt arbetslösheten och försökte hela tiden att gå runt frågan och gå in på en annan väg.
Det är det jag inte gillar.
Jag önskar att vi kunde byta ut alla politiker som vi har och ersätta dom med nya och ärliga människor.

Jag har ärligt talat ingen aning om vilket parti jag ska rösta på. Varför?
För att inget parti kan ge några direkta svar på hur dom ska lösa samhällsproblemen.
Dom smyger runt och utan att använda ordet lovar dom saker för att fiska röster.
När dom väl sitter där säkert, slappnar dom av och tar pengar utan att bry sig om oss vanliga människor.

Jag önskar mig mera civilkurage och att jag skulle våga starta en slags demonstration för att visa mitt missnöje. Det finns fler som tänker som jag men vi röstar istället blankt och håller oss tysta.
Någonting måste göras, vi behöver flera med civilkurage.

Det är min ståndpunkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar