söndag 28 september 2014

Tillbaka till storstan och skolbänken

Jag är tillbaka i Uppsala igen.
Jag har haft hela veckan ledigt och på måndagen, tisdagen och onsdagen träffade jag vänner för lite fika och snack och på onsdagseftermiddagen åkte jag iväg till Avesta eftersom min ledighet ändå fortsatte veckan ut.

Förkylningen är nästan helt över så den kommande veckan ska jag ta mig till gymmet igen och påbörja och komma igång med träningen igen. Det har blivit lite lättare promenader under veckan men ingenting mer ansträngande än så.
Det har varit riktigt härligt att få vara där borta långt ifrån allting annat.
Jag har kunnat slappna av och gjort lite mina saker och vissa timmar faktiskt inte gjort något alls.

På fredagen bjöds vi hem till Lovisa och Niklas och åt grillat till middag, fantastiskt gott och på lördagen så var vi ut och åt på restaurangen The White Monkey. Härlig stämning var det och god mat. Även lite trubadur hann vi lyssna på innan vi gick hemåt.

Men som sagt, nu är jag tillbaka igen och räkningar är betalda.
Plånboken är lite ledsen men jag får skylla mig själv då jag har shoppat väldigt mycket senaste tiden.

Snart börjar jag också att studera. Jag har två kurser på gång. En som heter Skrivande.
Ett val från mig själv då jag älskar att skriva och man kan alltid bli bättre.
Den andra kursen är Psykologi b. Ett otroligt intressant ämne och jag tyckte mycket om att läsa Psykologi a så jag tänkte att jag lika gärna kunde ta nästa också.

Det blir tidigt i säng ikväll. Imorgon ska jag upp och ta en promenad innan jag ska jobba ett halvt pass. Sen blir det förhoppningsvis gymmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar