onsdag 10 september 2014

Why do this happen to me


Jag fyllde 26 år för ett par dagar sedan och jag hade ärligt talat mer årskris när jag fyllde 25.
Idag satte jag mig och tittade efter lediga bostäder på Uppsala Hems hemsida och lite för skojs skull tänkte jag; Jag anmäler intresse på en för att se hur bra till jag kommer och om det finns chans att få en. En liten framtidsplanering tills när Micke får jobb här i stan.

Men ve och fasa! När jag loggade in stod dessa siffror och stirrade mig rakt i ansiktet:
Kötid from 2014-03-31.
Sist jag tittade hade jag kötid från januari 2010 så jag funderade...
Vad har jag gjort för att förlora den?
Jag har sagt upp min lägenhet, men inte ska det påverka kötiden. Eller?

Jo det gör det. Fråga mig inte varför för det vet jag inte. Jag har skrivit ett förvirrande mejl till Uppsala Hem och förväntar mig ett svar imorgon. Men egentligen, om vi tänker efter...
Vad är det för sjuk regel att kötiden startas om pga en uppsägning?
Det är inte så att jag hamnar före andra med längre kötid, jag behåller väl min satans plats.

Så ja mina damer och herrar. Efter en stressig och dålig morgon som blev en fantastisk dag och kväll förvandlades till en mardröm och här sitter jag nu... Med en rejäl ångest och livskris!

Jag är 26 år gammal utan en fast inkomst och jag kommer inte kunna flytta hemifrån på år!
Det är ett bakslag som heter duga och jag säger såhär; Fuck my life!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar