söndag 21 september 2014

En käftsmäll och så är jag tillbaka i verkligheten

Jag har tagit avstånd från bloggen en period på grund av jobb, stress och allmän frånvaro.
Enda sen vi kom tillbaka till verkligheten och det så kallade livet i Sverige från resan i London har jag försökt gömt mig från mitt vardagliga liv som jag många gånger vantrivs med.
Jag har sökt en slags tillflykt i ett annat liv för att slippa bekymra mig och ha daglig ångest.

Denna tillflykt har funnits i alkoholen och vänner. Det har blivit alkohol och rejäla, dyra mängder av det från helt vanliga veckodagar till tvådagars firande på helgerna och trots att jag många dagar vaknar med den värsta baksmällan så har jag tagit mig tillbaka till samma ställe.
För där har jag ju trots allt väldigt roligt och jag behöver inte fundera över framtiden.

Jag vet att det är en ganska vanlig tillflykt för många och jag erkänner att jag har gömt mig där.
Under fredagskvällen när jag låg i min säng med den värsta baksmällan jag har haft så började jag att gråta. Verkligheten dök upp och gav mig en rejäl käftsmäll rakt i ansiktet.

Nu när jag istället sitter vid mitt skrivbord så har jag dragit på mig en förkylning och jag har insett att det är dags att ta det lite lugnt och rensa min stackars kropp som har tagit alltför mycket stryk.

Jag saknar träningen och all den fantastiska mat som jag ibland tar orken att förbereda och laga.
Så jag har under kvällen sökt efter både nyttiga och ena riktiga rensa-kroppen-smoothies och hittat ett par stycken jag ska börja med. Jag har även i mitt sökande hittat ett par matrecept som lät väldigt goda som också då ska testas.

Från och med imorgon tar jag en dag i taget och för det första är min fokus på att bli frisk och försöka att ta det lugnt hemma och så tar vi ett steg i taget.
En sak som är säker; Det här är i alla fall ingenting annat än nyttigt för mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar