onsdag 9 juli 2014

Ju äldre man blir desto klokare och försiktigare blir man... eller?

Ni minns sträckningen jag skrev om?
Om det inte har gått över under helgen måste jag ringa vårdcentralen. Jag börjar bli lite orolig och funderar på, ska det ta över en vecka för en sträckning att försvinna? Eller har jag skadat mig på något vis?

Jag var i vilket fall som helst på gymmet i morse, innan jobbet. Började med lätt jogging som uppvärmning och gick direkt över till att intensivträna min mage utan pauser. Sen ställde jag mig vid smith-maskinen och körde slut på ben, lår och rumpa med massvis av knäböj. Olika vikter, olika ställningar men jag körde till utmattning så att jag till slut knappt kunde gå ner för dom två trappstegen till omklädningsrummet.

Sen jobbade jag i fem timmar och när jag kom hem ville jag utnyttja solen och värmen som fortfarande var och jag tog en promenad i 35 minuter i naturen. Varmt men otroligt skönt att få frisk luft.

Imorgon blir det endast lite simning på morgonen då jag har lite att göra på förmiddagen.
Jag jobbar fram till 21 och ska sedan träffa Johanna för en afterwork.

Ett tips om ni vill ha koll på hur mycket/lite ni äter- Hämta ner appen Lifesum (Shape up). Riktigt bra och ännu bättre om du även betalar för Guldversionen. Den hjälper mig mycket så att jag kan ha koll på mina matvanor och min träning.

Dags för sängen tidigt ikväll
Hoppas ni haft en fantastiskt bra dag i solen och sover gott!

1 kommentar:

  1. Den appen har jag precis börjat använda igen, och funderar på att uppgradera till guld oxå :)

    SvaraRadera