tisdag 22 juli 2014

London baby!!

Ja.. Jag vet knappt var jag ska börja någonstans. Inatt kom i alla fall jag och Micke hem till Sverige igen efter en helt fantastisk och oförglömlig resa. Som sagt vet jag knappt var jag ska börja.

Vi hann i vilket fall som helst med otroligt mycket mera än jag trodde, vi har säkerligen gått minst två, tre mil per dag och strosat längst Londons långa gator och sett allt från museum till märkeskläder.

Första kvällen blev det en sen middag på en pub som heter The King's Head i närheten av mitt och Mickes hotell Holiday Inn som för övrigt var ett gigantiskt stort hotell på 28 våningar.
Fräscht, snyggt och väldigt härlig service.
Mamma och brorsan Peter som ankommit tidigare på dagen väntade på oss och efter middagen blev det en tidig kväll i säng.

Dagen efter blev det picknick i stora Hyde Park. Varje dag har vi haft härligt väder upp till 30 grader och vi tog oss även till Harrods, ett stort och känt klädforum med allting från Chanel till Manolo Blahnik.
Pengarna för att kunna inhandla någonting där har jag verkligen inte men bara att strosa runt och se designerskor är som himmelen för en skoälskande kvinna som mig.
Vi hann även med Buckingham Palace och den brittiska flaggan var uppe då,
(det sägs ju när flaggan är uppe så är drottningen hemma) och sedan promenerade vi till Piccadilly Circus där det finns ännu mera butiker och pubar. Vi gick igenom många minnesplatser från Första världskriget till prinsessan Diana.

Bortsett från all kultur och allt det historiska i England har vi självklart ätit på massor av olika pubar.
För det är inte tillåtet att åka till England utan att äta på pub för det är så engelskt som det bara går.
Vi hittade flera och jag tyckte maten har hållit standarden och varit bra på varenda ställe, MEN
den bästa maten fick vi (enligt mig)... på Jamie Olivers italienska restaurang. Aldrig ätit så gott förut!!

Vi har även tagit en tre timmars båttur fram och tillbaka till Greenwich och gått runt där och gått igenom deras stora marknad - Greenwich Market - där allting som säljs är handgjort. Väldigt mycket fina saker!
Självklart har vi handlat kläder också, på Primark som är lite mer prisvärt, ungefär som Sveriges H&M.

Två kvällar i rad hamnade vi på mammas och Peters sida av Hyde Park på en pub som heter The Swan.
Fantastiskt god mat och alla helgdagar har dom livemusik, en trubadur och Sing-a-long. Vi blev så förtjusta ena kvällen så vi tog oss dit kvällen därpå också.
Bra musik, trubaduren (Lee) var jätteduktig och han var en riktig underhållare.
Charmig, skojig och han involverade publiken hela tiden.
Atmosfären på det här stället var magiskt!
Alla pratade med alla och alla skrattade och skålade och sjöng med.
Dit kommer jag utan tvekan att gå nästa tripp till London!

På söndagen där efter The Swan blev det utgång (Ja, utgång och dans på en söndag!) Vi träffade ett par härliga svenska tjejer som bott i London ett par månader så med deras hjälp tog vi oss ut och dansade som tokar i Soho sista kvällen i London. Jag har aldrig haft så roligt och aldrig träffat så härliga människor förut.
Jag älskar det och jag saknar det redan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar